امروز:

جمعه, ۰۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه‌اندازی ۸ ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی دراستان بوشهر

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر از راه‌اندازی هشت ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در این استان خبر داد.

محمود دشتی‌زاده اظهار کرد: به منظور توسعه مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و در استان مراکز متعددی ایجاد شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی هشت ایستگاه تحقیقاتی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این مراکز در سطح هزار و ۴۴۷ هکتار ایجاد شده که هدف آنها تحقیقات، آموزش، کنترل، گواهی و نظارت بر تولید بذر، حفظ ذخایر ژنتیکی و ارتقای امنیت غذایی است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره به فعالیت مرکز تحقیقات کشاورزی در مساحت ۴۰ هکتار، بیان کرد: مرکز خرما و میوه‌های گرمسیری در دشتستان با مساحت ۴۲ هکتار فعال است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز تحقیقات شوری و آب‌های نامتعارف تنگستان با مساحت ۱۵ هکتار افزود: از دیگر مراکز می‌توان به ایستگاه‌های جنگل و مرتع کاکی و چهوک در دشتی و دشتستان، آبخوانداری کوثر و علوم دامی تنگستان و مرکز تحقیقاتی بذر شلدان دشتستان اشاره کرد.

دشتی‌زاده ادامه داد: در حوزه دانش فنی پخش سیلاب و کنترل فرسایش خاک پروژه پخش سیلاب بر آبخوان اهرم تنگستان به وسعت هزار و ۲۵۹ هکتار اجرایی شده که سالانه از هدررفت ۶ میلیون مترمکعب از حجم روان آب جلوگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *