امروز:

جمعه, ۰۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حضور گسترده در انتخابات، سبب ناکامی دشمنان می‌شود

امام جمعه موقت بوشهر گفت: باید زمینه حضور حداکثری و گسترده مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر بیش از پیش فراهم شود تا اهداف دشمن ناکام بماند.

حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) ویژگی‌های این امام معصوم را برشمرد و اظهار داشت: اسلام بر ۵ ستون نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار و نیاز است به موضوع ولایت توجه ویژه و اساسی شود تا از گرفتاری‌ها و مشکلات رهایی یابیم.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه ۸ تیر ماه حماسه بزرگ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور رقم می‌خورد گفت: انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی و نحوه تبلیغات بسیار مهم است و باید دقت ویژه شود و کاندیداهای ریاست جمهوری که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند قطعاً یکی از آنان انتخاب می‌شود که باید در معیارهای انتخاب اصلح مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی حضور حداکثری در انتخابات ۸ تیر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: شرکت در انتخابات به‌عنوان عمل صالح محسوب است چون نظام اسلامی ایران که بر مبنای شریعت محمدی و ولایت علوی پایه‌گذاری شده رأی گسترده و حداکثری مردم زمینه تقویت و کمک به این نظام مقدس را فراهم می‌آورد.

امام جمعه موقت بوشهر، باتأکید بر ترغیب دیگران برای حضور حماسی در انتخابات ۸ تیر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل نکات بسیار مهم راهبردی، کلیدی و ارزشمندی در زمینه انتخابات ریاست جمهوری بیان کردند که باید این مهم سرلوحه عمل همگان قرار گرفته شود.

هاشمی، حاکم شدن اخلاق و تقوا انتخاباتی کاندیداها و هواداران و طرفداران آنان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این توصیه مقام معظم رهبری باید در دستور همگام قرار گرفته شود، بدگویی کردن، زدن تهمت، لجن پراکنی کردن کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند بلکه به آبرو نظام و کشور لطمه می‌زند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح در عرصه انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید دقت شود که کدام نامزد انتخاباتی تقوا و اخلاق اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهد و در مسیر راه امام راحل، مقام معظم رهبری، شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس جمهور شهید قرار دارد.

وی با بیان اینکه کاندیدای اصلح اخلاق و تقوا اسلامی و انتخاباتی را رعایت می‌کند افزود: میدان انتخابات صحنه عزت، حماسه و رقابت برای خدمت به مردم است.

امام جمعه موقت بوشهر، باتأکید بر پرهیز از کشمکش و اختلاف در عرصه‌های تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: همه کاندیداها رجل سیاسی هستند و سال‌ها در مسیر انقلاب اسلامی تلاش و خدمت کرده‌اند ولی باید اندیشه‌ها و فعالیت‌های آنان در سال‌های قبل مورد بررسی قرار بگیرد تا کاندیدای اصلح شناخته شود.

هاشمی، با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید عملکرد آنان در برهه‌های مختلف تاریخی انقلاب اسلامی برای انتخاب اصلح مورد ارزیابی قرار گرفته شود گفت: در کنار بررسی موضع‌های آنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، تخصص، پاک دستی، التزام عملی به نظام اسلامی، آرمان‌ها و وصیتنامه امام راحل، منشور انقلاب، منویات مقام معظم رهبری و ولایت باید لحاظ شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، جلوگیری از تخریب کاندیداهای انتخاباتی را از رسالت و وظیفه طرفداران و هواداران دانست و تأکید کرد: برچسب زدن، تخریب و تهمت به نامزدهای انتخاباتی خلاف اخلاق اسلامی و مبنای نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی دنبال اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی هستند افزود: باید زمینه حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات ۸ تیر بیش از پیش فراهم شود تا اهداف دشمن ناکام بماند.

امام جمعه موقت بوشهر، انتخاب رئیس جمهور با رأی بالا و حضور حداکثری مردم را سبب اقتدار ملی دانست و بیان کرد: مشارکت حداکثری خواسته مقام معظم رهبری، ملت و نظام اسلامی است چراکه رئیس جمهوری که با رأی بالای مردم انتخاب می‌شود دارای پشتوانه بالای مردم است و سبب اقتدار ملی می‌شود.

هاشمی، تقویت اقتدار نظام اسلامی، ایجاد ثبات سیاسی و اتحاد، انسجام و وحدت را از آثار حضور گسترده در انتخابات دانست و گفت: افزایش بازدارندگی نرم و سخت تهدیدات برای نظام اسلامی ایران، تقویت موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، از دیگر آثار حضور حداکثری در انتخابات ۸ تیر ماه است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با تبریک عید سعید قربان بیان کرد: باید همه در پویش نذر قربانی شرکت کنند چون ثواب زیادی در کمک ارزشمند به افراد نیازمند جامعه دارد.

وی با گرامیداشت ۲۶ خرداد سالروز شهادت بخارایی، امانی ، صفار هرندی، نیک‌نژاد به سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل پرداخت و اضافه کرد: نقش جهاد سازندگی در ۸ سال دفاع مقدس به‌عنوان سنگرسازان بی‌سنگر و رفع محرومیت از روستاها و مناطق محروم و عرصه‌های دیگر بسیار مهم بوده و خدمات جهادگران درخور تحسین است.

امام جمعه موقت بوشهر، جهاد سازندگی را برادر سپاه پاسداران دانست و گفت: این دو نهاد انقلابی مظهر ایمان انقلابی، مدیریت و روحیه جهادی و سازندگی مادی و معنوی هستند و هر کدام در جایگاه خودش الگوی ماندگاری از حکمرانی اسلامی و ایمانی از خود بر جای گذشته‌اند.

هاشمی، حل مشکلات جامعه را نیازمند مدیریت جهادی دانست و ادامه داد: اکنون هم اگر بخواهیم مشکلات معیشتی، عمرانی، اقتصادی و دیگر امور برطرف شود باید مدیریت جهادی مورد توجه قرار گرفته شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، جهاد سازندگی را الگوی تربیت مدیر انقلابی دانست و گفت: موفقیت‌های سپاه پاسداران و جهاد سازندگی به سبب انقلابی عمل کردن است.

وی با گرامیداشت ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران رشادت و حماسه‌آفرینی آن را مورد ستایش قرار داد و روز بسیج اساتید نیز تبریک گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *