امروز:

جمعه, ۰۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خرید ۵۵ هزار تن گندم در استان بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه برداشت گندم در اراضی استان رو به پایان است، گفت: تاکنون ۵۵ هزار تن گندم معمولی و بذر گندم خریداری و تحویل انبارهای ذخیره استان بوشهر شده است.

مرتضی بحرانی در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی به تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل پرداخت و اظهار داشت: جهاد سازندگی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد و نقش مهمی در رفع محرومیت و توسعه عمران و آبادانی در روستاها و نقاط محروم ایفا کرد.

وی نقش جهاد سازندگی در ۸ سال دفاع مقدس را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: کارکنان جهاد سازندگی با روحیه جهادی و انقلابی خدمات قابل توجهی در نقاط مختلف انجام دادند و در ۸ سال دفاع مقدس حماسه جاوید ثبت کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در ادامه به نقش مهم این استان در عرصه تولید محصولات کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: استان بوشهر دارای ۳۱۵ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی است که ۱۳ درصد کل مساحت استان بوشهر محسوب می‌شود.

بحرانی، جایگاه استان بوشهر در تولید محصولات باغات، صیفی و سبزیجات را برشمرد و افزود: استان بوشهر در تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل و میگو پرورشی در کشور رتبه نخست دارد.

وی جایگاه استان بوشهر در صنایع بسته‌بندی و فرآوری خرما در کشور را برتر دانست و اضافه کرد: این استان در تولید خرما، گوشت مرغ و نشاء گوجه‌فرنگی از ظرفیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه برداشت گندم در اراضی استان رو به پایان است گفت: امسال ۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به کشت گندم آبی و ۱۲۰ هزار هکتار به کشت دیم اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه محصول گندم دیم استان بوشهر به سبب تداوم خشکسالی خسارت دید خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون ۵۵ هزار تن گندم معمولی و بذر گندم خریداری و تحویل انبارهای ذخیره استان بوشهر شده است.

بحرانی در پایان با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه سال جاری اضافه کرد: حضور حماسی و گسترده در این انتخابات مهم یک رسالت و وظیفه همگانی است و باید پرشور در این عرصه مشارکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *