امروز:

دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تولید ۱.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح اصلاح الگو کشت در استان گفت: در سال زراعی گذشته در سطح ۲۵۰ هزار هکتار بیش از ۱.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر تولید شد.

کبری توکلی با اشاره به ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر اظهار داشت: این استان در عرصه‌های صیفی‌جات، سبزی، باغی و خارج از فصل از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح الگو کشت در سال زراعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بیان کرد: طرح اصلاح الگوی کشت در سال زراعی گذشته در سطح ۲۵۰ هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بوشهر با میزان تولید یک میلیون و ۴۴۹ هزار تن اجرا شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در راستای بهره‌وری بیشتر منابع زیستی ماند آب، خاک و تنوع زیستی کشاورزی، مزایای اقتصادی، اجتماعی و اکولوژی و به منظور تولید محصولات با مزیت نسبی در استان بوشهر طرح اصلاح الگوی کشت در سال زراعی گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شد.

توکلی افزود: از سطح ۲۰۳ هزار و ۸۳۰ هکتار محصولات زراعی از ۳۸ گروه محصول مختلف که ۱۵ محصول آن جدید و برای اولین بار در استان بوشهر کشت شده بود مقدار یک میلیون و ۱۶۲ هزار تن محصول زراعی تولید شد. از سطح ۴۶ هزار و ۳۴۰ هکتار محصولات باغبانی از ۲۶ گروه محصولات اصلی که ۱۱ محصول آن جدید و برای اولین بار در استان بوشهر کشت شده بود مقدار ۲۸۷ هزار و ۲۲۰ تن محصولات باغبانی تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: محصولات زراعی و باغبانی عمدتاً کم آب بر جدید کشت شده که در راستای افزایش تنوع زیستی گونه‌های کشاورزی به محصولات استان اضافه شده یا در حال تحقیق و ایجاد مزارع الگویی است شامل محصولات نخود کابلی و دسی، عدس، مارچوبه، بادام زمینی، چغندر قند پاییزه، ذرت شیرین، گلرنگ، کاملینا،کتان، نخود علوفه‌ای، خلر، ماشک علوفه‌ای است.

توکلی اضافه کرد: محصولات کینوا علوفه‌ای، چغندرعلوفه‌ای، زیره سبز، رزماری، نعنا فلفلی، آویشن، بابونه، رازیانه،کاکتوس اپونتیا، موز، آناناس و پاپایا از دیگر محصولات زراعی و باغبانی جدید کشت شده در استان بوشهر در راستای اصلاح الگوی کشت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *