امروز:

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان تنگستان شناسایی شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پایش اراضی در شهرستان تنگستان ۱۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و منجر به صدور اخطاریه شده است.

احمد مشایخی اظهار داشت: شناسایی به موقع و توقف ادامه عملیات ساخت و سازهای غیر مجاز بسیار حائز اهمیت است که واحدهای گشت شهرستان‌ها باید رصد مستمری بر اراضی کشاورزی داشته باشند، چرا که تغییر کاربری اراضی تخریب زمین‌های با ارزش کشاورزی را در پی دارد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: واحد گشت شهرستان تنگستان فعالیت خود را در ایام تعطیلات نوروز متوقف نکرده و به صورت مستمر در حال رصد اراضی کشاورزی است و به محض شناسایی ساخت و ساز غیر مجاز نسبت به صدور اخطاریه اقدام و در دستور کار انجام مراحل قضائی در راستای قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری قرار می‌دهد

وی گفت: با پایش اراضی در شهرستان تنگستان ۱۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و منجر به صدور اخطاریه شده است.

مشایخی افزود: با تغییر ساختار نظام کشاورزی امکان افزایش درآمد کشاورز و در نتیجه بالا رفتن ضریب بهره وری وجود دارد و باید به گونه‌ای شود که صرفه اقتصادی به حدی افزایش یابد تا کشاورز یا بهره بردار به فکر تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیفتد.

احمد مشایخی گفت: بازدید میدانی برای توقف عملیات ساخت و ساز غیر مجاز به همراه واحد گشت شهرستان تنگستان صورت گرفت.

مشایخی اضافه کرد: در ایام تعطیلات از ۲۹ اسفند تاکنون ۹۴ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان تنگستان شناسایی و اخطاریه صادر شده است.

وی ادامه داد: در این بازدید بلافاصله پس از شناسایی و صدور اخطاریه هماهنگی‌های لازم با دادستان و فرماندار شهرستان جهت اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ صورت پذیرفت و در اسرع وقت نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *