امروز:

شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

احتمال شیوع «زنگ زرد گندم» در مزارع آبی استان بوشهر

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بوشهر از احتمال شیوع زنگ زرد گندم در مزارع گندم آبی استان بوشهر خبر داد.

احمد سبحانی  اظهار کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر، از امروز با ورود سامانه بارشی به کشور و تداوم و استقرار آن سامانه به مدت پنج روز احتمال بارش‌های نسبتاً مناسب در بیشتر مناطق استان وجود خواهد داشت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: هم زمان با ورود این سامانه جهت باد هم شمالی خواهد شد که همین موضوع باعث کاهش نسبی دما خواهد شد.

وی افزود: با بالا رفتن رطوبت نسبی محیط و کاهش دما، شرایط برای ظهور کانون‌های اولیه زنگ زرد گندم و توسعه کانون‌های قبلی کاملاً فراهم شده و احتمال شیوع بیماری در مزارع گندم آبی به نحو محسوسی بالا خواهد رفت.

سبحانی گفت: لازم است کارشناسان مراکز و شهرستان‌ها از تمامی عرصه‌های تولید گندم بازدید کرده و رصد و پایش دقیقی از وضعیت زنگ زرد و دیگر لکه برگی‌های گندم داشته باشند.

وی افزود: به محض مشاهده کانون‌های اولیه آلودگی توصیه به کانون کوبی با سموم توصیه شده بر اساس دستورالعمل‌های سازمان حفظ نباتات شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: کشاورزان عزیز و پرتلاش تولید کننده گندم نیز مزارع خود را با دقت بررسی نموده و در صورت عدم نیاز به آب، از آبیاری غیرضروری پرهیز کرده و هرگونه علائم زنگ و یا بیماری‌های دیگر را به کارشناسان اطلاع رسانی کنند و در موقع لزوم نسبت به کنترل اصولی کانون‌های آلودگی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *