امروز:

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برداشت گندم از ۱۷هزار هکتار مزارع آبی بوشهر آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: برداشت گندم از ۱۷هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی این استان آغاز شده و ۸۵ هزار هکتار اراضی دیم قابل برداشت نیست.

کبری توکلی اظهار کرد: بدلیل کاهش بارش باران وعدم پراکنش مناسب بارندگی به تولید محصول در اراضی گندم این استان خسارت وارد شده است که در قالب بیمه محصولات، غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در برداشت گندم از مزارع آبی استان بوشهر ۳۲۰ دستگاه کمباین مشارکت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: برداشت گندم از مزارع شهرستان‌های دیر و دشتی آغاز شده است .

توکلی یادآور شد: پیش‌بینی می شود از مزارع آبی استان بوشهر ۴۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی تصریح کرد: برداشت گندم در سال زراعی جاری در استان بوشهر ۷۰درصد کاهش خواهد داشت.

توکلی گفت: شرایط بهینه برای دارندگان کمباین و عوامل برداشت و همچنین نظارت بر برداشت توسط اکیپ‌های استانی و شهرستانی فراهم شده است.

وی افزود: ۱۴ مرکز اداره غله و خدمات بازرگانی با مشارکت سازمان تعاون روستایی کار خرید گندم را در این استان بر عهده دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: بارندگی‌های اخیر، رطوبت خاک مزارع گندم و جو در مناطق مختلف استان را افزایش داده و با توجه به ابرناک و خنک بودن هوا شرایط طغیان بیماری زنگ زرد گندم را فراهم کرده است.

توکلی یادآور شد: به‌منظور جلوگیری از خسارت ۵۰ تا ۷۰ درصدی این بیماری، کشاورزان هرچه سریعتر به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مراجعه و با مشورت کارشناسان و استفاده از سموم قارچ‌کش مناسب و بادوام و بهره‌گیری از سمپاش‌های توربولاینر یا بوم‌دار عریض با این بیماری خطرناک مقابله کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *