امروز:

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهره برداری بزرگترین سایت پرورش میگو کشور در شهرستان گناوه

مدیر امور اراضی استان بوشهر گفت: شهرک شیلاتی پرورش میگو رود شور شمالی شهرستان گناوه که از طریق کمیسیون طرح های کشاورزی براساس دستورالعمل اراضی واگذاری ملی و دولتی واگذار شده است بزرگترین شهرک شیلاتی کشور می باشد که به بهره‌برداری رسیده است.

احمد مشایخی با اشاره به اجرایی شدن بزرگترین شهرک شیلاتی  کشور در شهرستان گناوه اظهار داشت: این شهرک با مساحت ۳ هزار و ۶۳۱ هکتار‌‌ بیش از ۹۶ درصد از زیر ساخت‌های لازم آن انجام شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان: برای انجام طرح‌های زیرساختی در شهرک شیلاتی استان بوشهر در گناوه خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی این طرح پرداخت شده است و ۱۵۰ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی هم هزینه می‌شود.

رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه شهرک شیلاتی گناوه به شرکت شهرک کشاورزی واگذار شده است، اضافه کرد: طبق قانون، اسناد مالکیت این شهرک به‌صورت قطعی بنام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صادر می‌شود.

مشایخی مساحت خالص عملیاتی این سایت را ۲ هزار و ۷۳۸ هکتار عنوان کرد و گفت: اراضی پیش بینی شده شهرک شیلاتی گناوه ۵۴ مزرعه هر کدام به مساحت ۵۰ هکتار طراحی شده که تاکنون ۱۵ مزرعه به بهره‌برداری رسیده است.

وی ظرفیت پیش‌بینی شده تولید میگو این شهرک شیلاتی را ۲۱ هزار تن اعلام و تصریح کرد: این شهرک شیلاتی ظرفیت اشتغال یک‌هزار نفر به‌صورت مستقیم دارد، و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر هم به‌صورت غیرمستقیم ‌  بکارگیری می‌کنند.

مشایخی با اشاره به توسعه این شهرک شیلاتی اضافه کرد: برای تمامی مزارع این شهرک سرمایه‌گذار جذب شده است و سرمایه‌گذاران در حال احداث و آماده‌سازی مزارع خود هستند.

به گفته وی در سال گذشته اولین برداشت میگو از شهرک شیلاتی رود شور گناوه انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *