امروز:

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صدور اخطاریه برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان بوشهر

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از صدور اخطاریه برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان بوشهر خبر داد.

احمد مشایخی  اظهار کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی از شاخص‌های مهم و حیاتی در تأمین امنیت غذای است و نباید شرایطی فراهم شود که کشاورزان با رها کردن زمین خود و یا فروش آنها به دلالان سودجو مقدمات تغییر کاربری اراضی را فراهم آورند.

وی تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی و تبدیل زمین‌های کشاورزی به مسکونی یا صنعتی فرآیندی غیر قابل برگشت بوده و مسائل و چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را به همراه دارد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: خروج اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید، زیانی است که به سهولت و در کوتاه مدت قابل جبران نیست و باید تدابیر و برنامه‌ریزی های منظم و منسجمی در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی داشت.

وی ضمن تاکید بر مسؤول بودن همه در حفظ اراضی کشاورزی بیان کرد: رصد و پایش اراضی باید به صورت مستمر و برنامه ریزی شده انجام شود که در این راستا واحد گشت شهرستان تنگستان ۱۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطاریه صادر کرده است.

مشایخی گفت: واحد گشت شهرستان بوشهر با رصد اراضی کشاورزی در محدوده تعیین شده ۱۰ مورد ساخت وساز غیر مجاز شناسایی و اخطاریه صادر کرده است.

وی اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی مانع تبدیل تولید کننده به مصرف کننده شده و همچنین از اثرات مخرب بر محیط زیست جلوگیری می‌کند.

مشایخی ادامه داد: می‌توان با استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی هزینه‌های تولید در این بخش را کاهش و موجب ایجاد انگیزه برای کشاورزان و بهره برداران شد و همچنین فراهم کردن شرایط الگوی کشت مکانیزه می‌تواند مشوقی برای بهره بردار و کشاورز باشد تا از تغییر کاربری‌های غیر مجاز بی رویه جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *