امروز:

شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۱ ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان دشتستان متوقف شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: عملیات ۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان دشتستان متوقف شد.

احمد مشایخی اظهار داشت: واحد گشت شهرستان دشتستان بر اساس وظیفه مهم و ذاتی نسبت به رصد و پایش اراضی کشاورزی اقدام و ۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطاریه توقف عملیات صادر کرده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: نبود نظارت کافی و به موقع بر اراضی کشاورزی ازجمله عواملی است که منجر به تشدید روند تغییرات کاربری اراضی می‌شود.

وی گفت: بی‌توجهی به روند تغییرات شدید کاربری اراضی ممکن است به مسائل متعدد زیست‌محیطی و اجتماعی شامل تهدیدهای ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و به‌طور کلی از دست دادن تنوع زیستی منجر شود.

وی ادامه داد: در این ایام تعطیلات باید با هوشیاری و گشت زنی‌های مستمر فرصت تغییر کاربری‌های غیر مجاز را از افراد سودجو و متخلف گرفت.

شناسایی ۳ تغییر کاربری غیر مجاز در تنگستان

مدیر امور اراضی استان بوشهر گفت: از آنجایی که در ایام تعطیلات افراد متخلف و سودجو بیشتر درصدد ایجاد بنا و هر گونه مصادیق تغییر کاربری غیر مجاز هستند باید به صورت آگاهانه و مستمر گشت زنی و رصد اراضی کشاورزی صورت گیرد.

مشایخی بیان داشت: واحدهای گشت شهرستان‌های تابعه استان آماده رصد و پایش اراضی در ایام تعطیلات هستند و شهرستان تنگستان به دلیل موقعیت استانی خوب بیشتر در معرض ساخت و سازها و تخریب اراضی است که واحد گشت این شهرستان در آمادگی کامل در ایام تعطیلات نوروز است.

وی افزود: واحد گشت شهرستان تنگستان سه مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی کرده است و اقدام به صدور اخطاریه در جهت اجرای مراحل قانونی و حقوقی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *