امروز:

شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۲۴ هزار تن انواع کودهای کشاورزی در بوشهر توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری ۲۴ هزار و ۳۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای در استان بوشهر توزیع شد.

خسرو عمرانی اظهار داشت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تأمین به موقع کودهای کشاورزی مورد نیاز گیاه، در راستای رسیدن به امنیت غذایی ۲۴ هزار و ۳۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای را در استان بوشهر توزیع کرده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری ۲۴ هزار و ۳۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی شامل ۱۸ هزار و ۱۰۰ تن کود ازته، سه هزار و ۷۰۰ تن فسفاته و ۲ هزار و ۵۰۰ تن پتاسه در بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی بوشهری توزیع شده است.

وی اظهار کرد: این مقدار کود توزیعی در استان بر اساس سهمیه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی برای ۱۶۸ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی در بین کشاورزان و باغداران توزیع شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر از ذخیره سه هزار و ۶۰۰ تنی انواع کودهای کشاورزی برای کشت‌های بهاره سال آینده در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: به فضل خدا و با برنامه‌ریزی که انجام شده کود کشاورزی مورد نیاز این مقطع از کشت‌های استان به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با ۴۲ کارگزار فعال در سرتاسر استان عملیات توزیع کودهای کشاورزی را در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به کشاورز انجام می‌دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر از تلاش تیم پایش و رصد توزیع کود در استان خبر داد و اظهار کرد: این تیم با رصد مستمر میدانی توزیع کود را تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی در سراسر استان انجام داده است و علاوه بر آن روزانه به‌طور مرتب با برقراری ارتباط مستقیم تلفنی با مراکز جهاد کشاورزی، کارگزاران و کشاورزان وضعیت تأمین کود مورد نیاز آن‌ها را رصد نی کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس می‌توان اطمینان داد کیفیت کودهای کشاورزی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در چارچوب «سامانه کنترل کیفی» و با نظارت کامل صورت می‌گیرد و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به‌طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج می‌شود.

عمرانی گفت: برای رسیدن به این اطمینان، در سال‌جاری کودهای وارده به انبار سازمانی و انبارهای کارگزاران نمونه‌برداری و برای کنترل کیفی به آزمایشگاه مجهز مرجع ارسال شده و در صورت دارا بودن کیفیت لازم در چرخه توزیع قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *