امروز:

شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۳.۷ میلیون نهال در استان بوشهر تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از تولید سه میلیون و ۷۵۰ هزار نهال در نهالستان‌های این استان خبر داد.

عبدالحسین گرشاسبی اظهار کرد: تعهد استان بوشهر در طرح مردمی کاشت درخت، تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در مدت ۴ سال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از تولید ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نهال در نهالستان‌های این استان خبر داد و اضافه کرد: بوشهر از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

وی با اشاره به اجرای ۹۱ پروژه با ۲۰۲ میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: عملیات اجرایی ۳۷ سازه آبخیزداری با اعتبار ۱۴۱ میلیارد تومان در سال جاری انجام شده است.

گرشاسبی از افتتاح بزرگترین سازه خاکی و سیمانی جنوب کشور در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: جنگل‌کاری در سطح ۱۲۰۰ هکتار اراضی ملی استان بوشهر انجام می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام برای طرح‌های آبخیزداری خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان در سطح ۶۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری به مدت سه سال اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: با تحقق اعتبارات و اجرایی شدن این طرح شاهد تحول عظیم در حوضه آبخیزداری در سطح استان بوشهر خواهیم بود.

وی از تشکیل مجمع خیرین آب و آبخیزداری خبر داد و تصریح کرد: این مهم با مشارکت دانشگاه خلیج فارس بوشهر، آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و جوامع محلی اجرایی شده است.

گرشاسبی اضافه کرد: امسال در قالب گروه‌های جهادی با مشارکت بسیجیان تاکنون افزون بر ۷۰۰ هزار اصله نهال در قالب پویش‌های مختلف که نماد و مظهر مشارکت مردم است ۶۳ پویش درختکاری در استان بوشهر برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *