امروز:

پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۸ پروژه آبخیزداری در استان بوشهر افتتاح یا اجرا می شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: هشت پروژه آبخیزداری با اعتبار ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دهه فجر امسال در استان بوشهر افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی می شود.

عبدالحسین گرشاسبی اظهار کرد: در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح ۸ فقره پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و دیلم هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: سازه آبخیزداری دره امیری با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های که در ۲۰ بهمن ماه افتتاح می‌شود.

گرشاسبی اضافه کرد: کنترل سیلاب و رسوب، غنی سازی سفره‌های زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهی حوزه آبخیزداری شهرستان دیلم از اهداف سازه دره امیری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امسال عملیات اجرایی ۳۷ سازه در حوزه آبخیزداری با استفاده از اعتبارات ملی و استانی با اعتباری بالغ بر ۱۴۷ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۶۳۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان به مبلغ ۲۲ هزار و ۵۰ ریال، تعیین حوزه مدیریت جامع استان به وسعت ۸۳۸ هزار هکتار در سطح شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر و جم از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

وی افزود: تصویب اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۱۸ هزار و ۱۲۸ هکتار از حوزه‌های آبخیز استان از محل اعتبارات ملی و استانی به مبلغ بیش از پنج میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی جنگل کاری و نهال کاری در سطح هزار و ۲۰۰ هکتار با اعتبار مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال محل اعتبارات استانی و ملی، تولید سه میلیون و ۶۵۰ هزار اصله نهال جنگلی، بیابانی و زینتی در راستای کاشت یک میلیارد درخت از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.

گرشاسبی اضافه کرد: اتمام ۱۰۰ درصد ممیزی مراتع استان در قالب ۹۷۳ محدوده یا سامان عرفی به مساحت یک‌میلیون ۱۸۹ هزار و ۶۹۵ هکتار و احاله مدیریت ۵۴۹ فقره طرح مرتعداری در سطح ۳۸۲ هزار و ۸۷۲ هکتار از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *